20. apr. 2011

Pynten


Pynten er noe av det triveligste med høytider. Påskepynt er intet unntak. Det å ta fram pappesken med de kjente pyntegjenstandene man har hatt i flere år er for meg et høydepunkt.
  

Når man har barn blir det ekstra hyggelig. Hvert år kommer nye malte egg i hus. Jeg tar vare på alle som har berget seg gjennom høytiden i hel tilstand. Selv om noen må kasseres ut, er det enda to hele eggekartonger fulle av malte påskeegg som blir tatt opp fra kjelleren. De pynter opp i bjørkeris og vinduskarmer.


Enkelte ting blir man mer glad i enn andre. Som påskekyllingene i det øverste bildet, og denne høna som er litt lettere stresset over noe som ikke er helt i orden.


Det småsnellene tenker mest på er godteriet. Det husker jeg selv fra min egen barndom. I år har det strømmet påskegodt til huset vårt fra snille slektninger. To store påskeharer i sjokolade og påskeegg fylt av deilige saker.

Senere kommer innlegg om min hekla påskepynt.

Fjellsnella

2 kommentarer:

Li/Småtingene sa...

Så morsomt å se at andre har samme påsketradisjoner som en selv! Ja, barnas selvlagde påskepynt er jo det som er stasen med påskepynten, synes jeg ;-) Koselig innlegg!

God påske til deg!
:-)

Tonemor sa...

Så koselig med slike tradisjoner.
God påske
Klem Tone